Isnin, 5 Julai 2010

MENITI KEHIDUPAN SEORANG REMAJA.....

KERANA MALU JANIN ITU,aku gugurkan
  • Aku tidak menyangka same skali hubugan yang di jalankan antara aku dan senior(kekasih) menemui jalan buntu,kepala ku berputar laju same seperti laju nye kipas putaran kipas angin yang ku rasa tatkala berada di dalam bilik doktor yang merawatku.
  • Setelah sesudah doktor merawat aku, dapat tahu aku MENGANGDUNG,setekah aku dapat tahu perkara itu ape yang aku harus lakukan..Sedangkan aku bergelar seorang mahasiswa di sebuah institusi pengajian tinggi tempatan.tidak seharus nye di kejutkan dengan berita ini,apatah lagi aku bakal menduduki peperiksaan pada penghujung semesta pengajian.apa yang aku harus buat dalam hal ni..sedangkan kandungan ini makin menboyot,dan  dimana maruah aku seorang pelatih IPTA.dan aku juga telah mencemarkan nama keluarga aku,sebelum keluarga aku tahu hal ini.ape yang aku harus lakukan,aku telah memalukan nama baik keluarga aku,dan menconteng arang dalam keluarga aku.aku telah dapat rase ape yang keluarga aku aku rase nanti.aku tak sanggup hendak berterus terang hal ini...sedangkan mereka mengharapkan aku belajar dengan baik disini.dalam mase yang sama juga aku pergi berjumpa dengan kekasihku yang menjalinkan hubugan dengan aku.dan aku tak sanggup hendak berterus terang hal ini.aku takut ia  tidak bertanggungjawab atas perbuatan kami ni.pada hari itu aku tak dapat cerita hal ni.pada kesokan pulak aku pergi jumpa dengan nya.dan hari itu aku cerita hal ni..setelah aku cerita hal ini, aku tengok air muka dia tak ade perubahan pun.maka di situ aku dah agak dah lelaki ni seorang yang tak bertangungjawab atas perbuatan yang kejam ni.setalah itu aku memikirkan tentang kandungan aku yang sedang membesar.sedangkan kekasihku yang BERCAKAP MANIS itu tidak ambil tahu tentang ini.seolah-olah aku seorang yang menanggung hal ni.setelah beberape minggu aku membawa perut ini aku rase makin besar perut aku.3 minggu lagi final pulak.sebelum pihak IPTA dapat tahu hal ini.apa yang aku harus lakukan.aku sayangkan pelajaran aku selama ini.sedangkan lelaki itu selalu melari kan diri dari aku..sejak kebelakangan ini aku kerap kali ponteng kuliah,sebab nk jumpe kekasih aku,dan badan sejak kebelakangan ni rase penat.muntah-muntah,lalu aku tidak hadir kuliah.tiap-tiap malam aku memikirkan hal ini.aku dah tak sanggup lagi memikirkan hal ini.beban yang teramat dhasyat bagi aku.pada malam itu aku tak sanggup lagi memikirkan hal ini..aku minta tolong,dan aku merayu kekasih aku itu supaya bawa aku keluar malam ini juga.dan cari tempat dapat rahsia untuk aku gugurkan janin ini dalam kandungan aku ini.memangdangkan aku kewangan yang terhad,aku terpaksa gunakan wang pinjaman aku untuk lakukan perkara hasrat yang jahat aku itu, terlaksana di sebuah klinikyang telah biasa lakukan kerja-kerja seperti itu.setelah beberapa hari aku dalam pantang,aku berhati-hati pergi kuliah.ape yang aku buat selama ini tak ade makne hidup lagi.tetapi aku tidak berputus asa untuk sambungkan pelajaran aku itu..setelah itu aku ade semangat untuk belajar,dan belajar  dengan tenang SEMUA BERLAKU ITU KERANA CINTA!!!!!!!!!!!


              APA MAKNE CINTA,DAN SIAPA YANG LAHIRKAN CINTA....??????


  • Ape yang kita lihat di sekelilig kita cinta itu benar bermakna,bagi sesiapa yang hargai cintai itu maka ia tak akan musnah mase depan mereka..perkataan CINTA bukan hanya untuk individu yang bercinta,berkasih,malah ade tempat yang kita hayati,dan cinta juga kita tak harus lakukan atau guna,dan cinta juga ade tempat yang juga.cinta juga bukan untuk diguna,dan lakukan perkara yang melalai perhubugan yang masih lagi bercinta, di sebabkan cinta juga kaum-kaum hawa zaman sekarang ramai yang telah lalai dengan dunia CINTA,adakah zaman sekarang ini cinta itu seperti barang.bagi yang sedang dalam dunia percintaan harap fahami  cinta itu,dan juga hayati lah makna cinta itu. 
  • Dan cinta itu juga hadir kita atas permukaan bumi  ini,dan cinta juga yang membuat kita musnah masa depan diri sendiri dan juga wanita yang lemah itu. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan